« پسر آفتاب »

اخبار و انتقادات شهرستان کنارک

« پسر آفتاب »

اخبار و انتقادات شهرستان کنارک

باعرض سلام و احترام خدمت بازدید کنندگان عزیز

هدف این وبلاگ نویس از ایجاد این وبلاگ ارائه انتقادات ،اخبار وناگفته های احالی شهرستانش میباشد.

آخرین مطالب

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش طلوع کنارک به نقل از عصرهامون، چندی پیش بود که خبر دستگیری یکی از مدیران ارشد منطقه آزاد چابهار و ۴ نفر از عوامل مرتبط به اتهام زمین خواری، ارتشاء واختلاس منتشر شد که گفته می شود یکی از آنها کاندید احتمالی استانداری خراسان جنوبی بوده است.

موج فساد مالی و اداری در مدیران دولت تدبیر و امید/ بعد از یک مدیر ارشد منطقه آزاد چابهار مدیر اتباع ایرانشهر هم دستگیر شد

موج فساد مالی و اداری در مدیران دولت تدبیر و امید/ بعد از یک مدیر ارشد منطقه آزاد چابهار مدیر اتباع ایرانشهر هم دستگیر شد

در این رابطه نیز یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: شهردار منطقه آزاد چابهار نیز در میان دستگیرشدگان است.
محمد مرزیه در تکمیل جزییات دستگیری پرونده اختلاس و زمین خواری این مدیر دولتی که در ارتباط با آن چهار نفر دیگر هم دستگیر شدند، گفته است: تقریبا حدود دو ماه پیش یکسری اسناد و مدارکی مبنی بر بروز جرایمی از قبیل زمین خواری، اختلاس و تضعیع حقوق بیت المال در منطقه آزاد چابهار به داستانی زاهدان ارسال شد.
وی ادامه داد: بعد از جمع آوری و تحقیقات این اسناد و مدارک را در اختیار اطلاعات سپاه قرار دادیم و پس از آن گزارش جامع و تکمیل تری به دادستانی ارسال شد.
بر اساس این گزارش، اما درست ۲ روز پس از انتشار خبر دستگیری ۵ عامل مرتبط با منطقه آزاد چابهار توسط سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان امروز نیز خبر دستگیری یک مدیر دولتی دیگر در استان سیستان و بلوچستان منتشر شد.
امروز دادستان زاهدان از دستگیری مدیر اتباع شهرستان ایرانشهر توسط سازمان اطلاعات سپاه استان خبر داد و گفته است: وی در قبال صدور مجوز برای اتباع بیگانه وجه مطالبه می نموده و پرونده وی در مرحله تحقیقات و در حال پیگیری است.
گفتنی است:پیش از این دو مدیر دولتی دیگر نیز در ادارات گمرک چابهار و سازمان غله استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۴ نیز دستگیر شده بودند.
موج فساد اداری در میان مدیران دولت تدبیر و امید در حالی در سیستان و بلوچستان ظرف چند ماه گذشته رسانه ای می شود که با دستگیری مدیر اتباع شهرستان ایرانشهر تعداد این مدیران از ابتدای سال به ۴ نفر رسیده است.

 

مطالب خیلی مهمی که بنده را وا داشت بذارم این بود که صدای چندین نفر از دانش آموزان از راه دور در آمده بود مبنی بر نادیده گرفتن خواسته ها در این آموزشگاه هاست.
آموزشگاه مهر که با مدیریت آقای دادمحمد فقیری اداره می شود این چنین است،
وقتی دانش آموزی که از دوره تحصیلی خود در مدارس دولتی موفق به گذراندن و پاس کردن دروس خود نشود مجبور هست برای ادامه تحصیل به یکی از مدارس ازراه دور ثبت نام کند برای پسران:
مدرسه امیر کبیر 
مدرسه مهر 
دراین دو آموزشگاه بعد از ثبت نام و هزینه هایی که میشود از دانش آموز یا داوطلب آزاد به خواسته هایشان بی اعتنایی می شود.
کتاب دروس یا کتاب های کمک درسی به دانش آموزان داده نمی شود که یکی از خواسته های مهم دانش آموزان هست
این آموزشگاها جایی برای امتحان ندارن فقط یک دفتر در منزل شخصی شان دارند  و در ساعت های کاری دانش آموز و پاسخوگویی سهل انگار اند!!!
و مسئله مهم تر این هست که امتحانات داخلی شان را سازماندهی نمیکنند،
لذا بنده درخواست دارم از اداره آموزش پرورش بخش نامه هایی که میفرستند به مدارس به این مسئله توجه کنند !

 سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور، اظهار کرد: طبق ‌آخرین گزارشات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در تمامی جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

تردد روان و جوی آرام در جاده‌های کشور / بازگشایی محور جاسک –کنارک

تردد روان و جوی آرام در جاده‌های کشور / بازگشایی محور جاسک –کنارک

وی بیان کرد: برهمین اساس در تمامی راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.
سرهنگ رحمانی در پایان عنوان کرد: تردد تمامی کامیون و کامیونت‌ها تا اطلاع ثانوی در محور کرج – چالوس ممنوع است. همچنین محور جاسک-کنارک در استان سیستان ‌و بلوچستان عصر روز  جمعه در پی طغیان رودخانه‌های محلی از صبح امروز بازگشایی شد.

دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهم ترین برنامه ها و همیشه آرزوی دانش آموزان شهرستان کنارک در جنوبی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

دیدار 11 نفر از دانش آموزان نخبه شهرستان کنارک با رهبر معظم انقلاب

دیدار ۱۱ نفر از دانش آموزان نخبه شهرستان کنارک با رهبر معظم انقلاب


به همین منظور ۱۱ نفر از دانش آموزان نخبه شهرستان کنارک به همراه ۶۹ نفر دیگر از دانش آموزان نخبه شهرهای ساحلی مکران از جمله میناب، جاسک و چابهار با همت نیروی دریایی ارتش با رهبر معظم انقلاب دیدار نمودند.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش کنارک با اشاره به اینکه این برنامه به همت نیروی دریایی ارتش و با همکاری شهرداری تهران برگزار شد، ادامه داد: همچنین دانش آموزان شرکت کننده در این اردو از مکان های دیدنی از جمله باغ موزه دفاع مقدس،باغ پرندگان، بوستان گفت وگو، برج میلاد و پل طبیعت در تهران بازدید و از کلاسهای مشاوره تحصیلی
 نیز استفاده کردند.
محمودی  با تقدیر و تشکر از زحمات امیر دریادار دکتر سیاری فرمانده کل نداجا، امیر آل احمد رئیس دفتر مطالعات راهبردی نداجا و فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بندر کنارک به سبب برگزاری این دیدار و اردو و همچنین دکتر مزاری برای هماهنگی گشت های تفریحی در تهران ، خاطرنشان کرد: این دانش آموزان پس از بازگشت از این سفر در محل دژبانی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش و با حضور بخشداران بخش مرکزی و زرآباد شهرستان کنارک و امیر شفیعی فرماندهی محترم منطقه سوم نداجا مورد استقبال قرار گرفتند.





صبح روز شنبه ١٦آبان در مسیر کنارک به کهیر یک تصادف رخ داد

نحوه شکل تصادف از طریقی بود که ماشین سواری پژو از طرف کهیر به طرف کنارک میومد ودر مقابلش یک دستگاه خاورِ عامل یخ بود که از کنارک به مقصدی به روستاهای تنگ یا دیگر روستایی که لنج های صیادی درکاربودند بود،دستگاه سواری پژو که تقریبا وسط جاده درحال رفتن بود خاروبه با برخورد ب کابینت جلویی و طرف راننده  فرمان را وارون میکنم و به سوق جاده رهایی میشود به همین ترتیب به تیر برقی در بغل جاده برخورد میکند و تیر برق را میشکافد.

در نزدیکی روستای «دور» نرسیده ب این روستا اتفاق افتاد.

اما خوشبختانه سرنشین هردوماشین صدمات آنچنانی نداشتند!


گزارش تصویری از گلهای زیبا و همیشه بهار طبیعت کنارک

شهرستان بندری کنارک از جنوبی ترین مناطق ایران یعنی نزدیکترین قسمت های کشور به خط استوا است و از گرمترین مناطق ایران به شمار می رود.

گزارش تصویری از گلهای زیبا و همیشه بهار طبیعت کنارک

 

 

بندر کنارک به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای عمان جزو نواحی ساحلی محسوب شده و آب و هوای همیشه بهاری در همه فصول سال را داراست.

 

این اقلیم و شرایط آب و هوایی بهاری در همه فصول سال باعث شده تا طبیعتی سبز را همیشه در این مطقه شاهد باشیم و گلهای بسیار زیبایی را در شهرستان به نظاره بنشینیم.

مولوی عبدالاحد سرگانی در گفتگو با طلوع کنارک، اظهار داشت:سومین همایش دانش آموختگی طلاب و حافظان قرآن کریم مدرسه علوم دینی حیدر کرار روستای سرگان با حضور علماء و اندیشمندان برجسته استان در شهرستان کنارک برگزار میشود.

همایش دانش آموختگی طلاب و حافظان قرآن کریم در روستای "سرگان" کنارک برگزار میشود

همایش دانش آموختگی طلاب و حافظان قرآن کریم در روستای “سرگان” کنارک برگزار میشود

 

وی با بیان اینکه این مراسم روز جمعه هشتم آبانماه برگزار میشود،افزود: در این همایش مهمانانی از شهرستان ها و همچنین خانواده های فارغ التحصیلان حضور دارند.

 

مدیر مدرسه علوم دینی حیدر کرار سرگان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ نفر از برادران و خواهران در زمینه تحصیل علوم دینی و حفظ کلام الله مجید فارغ التحصیل شده اند، گفت: در اختتامیه همایش با حضور اقشار مختلف مردم از آنان تجلیل بعمل می آید .

 

وی تاکید کرد: ۱۷ نفر از خواهران دانش آموخته علوم دینی هستند و ۱۳ نفر از برادران حافظ کلام الله مجید می باشند.

 

گفتنی است: روستای سرگان از توابع بخش مرکزی کنارک در مسیر کهیر به زرآباد و در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد.

فولاد پل اتصال چین و چابهار

دو شرکت بزرگ چینی (گولد پاور و تانگ شانگ یونیور سال Tangshan Universal و Gold Power ) در زمینه های مختلف تولیدی_صنعتی (نساجی، سیمان، فولاد و شیشه) در منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار رقمی بالغ بر 800 میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان در نشست با سرمایه گذاران جینی، اظهارداشت : شرکت گولد پاور در زمینه تولید فولاد به صورت شمش و بلیت سالانه با ظرفیت بیش از سه تن فعالیت خواهد داشت .
حامد علی مبارکی بیان کرد : سهولت دسترسی این بندر اقیانوسی به بازارهای بین المللی و میزان چشمگیر صادرات و واردات دو کشور و همچنین لحاظ نمودن تخفیف های لازم برای سرمایه گذاران خارجی از جمله مزیت های این منطقه می باشند.
وی ادامه داد : منطقه آزاد چابهار با ایجاد زیرساخت ها ، آمادگی لازم جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به خصوص کشور چین را دارد.
شوهونگ لو مدیرعامل شرکت گولد پاور چین نیز در این نشست ضمن تشکر از استقبال و مهمان نوازی گرم سازمان منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت : هدف ما فقط راه اندازی یک کارخانه ذوب آهن نیست، بلکه راه اندازی یک شهرک صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم .
به گفته وی, شرکت های ما هم اکنون آمادگی سرمایه گذاری بالغ بر800 میلیون دلار را دارند که در این سفر قصد داریم ضمن آشنایی با این منطقه آشنایی از قوانین و مقررات آن در زمینه سرمایه گذاری آگاهی پیدا نماییم.
شایان ذکر است,مدیران دو شرکت یادشده ی چینی در سفر خود به منطقه آزاد تجاری  صنعتی چابهارضمن بازدید از ظرفیت های مختلف اقتصادی، صنعتی ، تولیدی و تجاری منطقه از جمله تاسیسات بندری ( اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری ) و مجتمع پتروشیمی نگین مکران در نشست با مدیران سازمان با جایگاه استراتژیک، موقعیت و مزیت های سرمایه گذاری بندر چابهار آشنا شدند.

http://www.balochpress.ir/images/docs/files/000031/nf00031142-1.jpg

بخش زرآباد کنارک بهترین محصولات گرمسیری را دارا می باشد


زهرا اربابی در نشست مشترک با مسئولین بخش زرآباد،اظهار داشت: با توجه به کشت انواع محصولات گرمسیری در بخش زرآباد این بخش توان تبدیل شدن به قطب کشاورزی کشور را دارد.
وی افزود: توسعه راه های روستایی به توسعه منطقه و استان کمک خواهد کرد.
اربابی ادامه داد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات پیشروی سیستان و بلوچستان به کار خواهیم گرفت و بحمدالله در استان همدلی خوبی بین مردم و مسئولین وجود دارد.
بخشدار بخش زرآباد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این بخش،افزود: با توجه به کشت انواع محصولات کشاورزی در بخش زرآباد باید شرکت تعاونی خرید و فروش محصولات کشاورزی در این بخش فعال شود.
محسن شیهکی ادامه داد: با راه اندازی بازارچه مرزی در اسکله کلات و استقرار گمرک می توان صدها شغل ایجاد کرد.
شیهکی در پایان خواستار ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی در بخش زرآباد کنارک شد.
همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سیستان و بلوچستان از ظرفیت های کشاورزی و نوار ساحلی بخش زرآباد نیز بازدید بعمل آوردند.