« پسر آفتاب »

اخبار و انتقادات شهرستان کنارک

« پسر آفتاب »

اخبار و انتقادات شهرستان کنارک

باعرض سلام و احترام خدمت بازدید کنندگان عزیز

هدف این وبلاگ نویس از ایجاد این وبلاگ ارائه انتقادات ،اخبار وناگفته های احالی شهرستانش میباشد.

آخرین مطالب

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ارتباط بین دخترو پسر از دیدگاه قرآن

 

سلام خانم. باور کنید من مزاحم شما نیستم ازظاهرشماخیلی خوشم آمده این شماره من... لطفا بامن تماس بگیرید.
جملاتی از این دسته،نقطه آغاز بسیاری از عشق های کور خیابانی و بهانه دستمایه ای برای شروع یک رابطه احساسی نابهنجار و زندگی سوز بین دختران پسران جامعه ماست که خارج از عرف جامعه و مرز مذهب به رابطه ایی مبهم وباریک تن میدهد که حسرتی جانکاه سرنوشتی شوم را برایشان رقم می زند. دوستی با جنس مخالف و دنیای ارتباط بسی بدان دانم زده است، یکی از ملظمات جدی جامعه ماست این  موضوع، راهم می توان به مثابه یک ناهنجاری انگاشت و نیز یک آسیب فرهنگی حرمتی شرعی. 
در این نوشتار باروری بر کلام وحی این مسئله را صرفا از زاویه نگاه دین، می کاویم 
واژه انسان،بنابریک دیدگاه، مآخذ از آمده «نسی»و به معنای موجودی است که اهل انس و الفت بادیگران است. 
بنابردیدگاه دوم، نیاز به انس و مانوس واقع شدن، میلی غریزی. ذاتی است که در وجود انسان خفته و نهفته است از طرفی،در دستگاه آفرینش وجود هیچ میلی بی هدف نیست. امیال نیز نیل به اهداف نمی یابند مگر اینکه درمسیر صحیح خود جهت دهی شوند. بااین مقدمه یکی از امیال نهفته در سرنوشت آدمی، گرایش به جنس مخالف است که دستگاه حکیمانه خلقت، آن را برپایه هدفی مقدس در وجود آحاد بشریت ودیعت نهاده که همانا تکامل و تولید تکثیر نسل انسانی در سایه پیوند زناشویی است. 
قرآن کریم به عنوان یگانه کتاب تربیت سازی الهی، در بعث بهداشت روانی دختر پسر بر حفظ حریم زن و مرد تأکید ورزیده، همگان را از داشتن روابط دوستی های پنهان با جنس مخالف برحذر داشته است.  
دیدگاه قرآن درخصوص دوس گیری از جنس مخالف در آیت های زیر آمده است. 
1. نخست در سوره «نساء» کریمه 25، خطاب به مردان، آنهارا ازدواج بازن یادخترانی که روابط دوستانه پنهان بادیگران داشته اند منع کرده می فرماید <... فانکوهن باذن اهلهن واتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غیرمسافحات ولامتخذات اخدان >(آنان رابا اجازه خانواده هایشان به همسری خود درآوردید ومهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنکه ]پاکدامن باشند زناکار و دوست گیران پنهانی نباشند. )
دو2. در جایی دیگر همین تعبیر درباره پاکدامنی آمده است :(مائده/5)؛ وزنان پاکدامن ازمسلمانان وزنان پاکدامن از اهل کتاب حلال اند، هنگامی که مهر آنان رابپردازید وپاکدامن باشید، نه زناکار و نه دوست پنهانی نامشروع گیرید.
1. کلید واژه قرآن درخصوص این گونه رفاقت های ناسالم، واژه «خدن»است خدن، آنگونه که راغب اصفهانی در مفردات گفته است:بیشتر در کسی استعمال می شود که دوستی وی از روی شهوت باشد. درحالی که قرآن از دوست اصیل و سالم به <خلیل>تعبیر می کند. 
2. بنابرگفته صاحب معجم الوسیط، «اخدان»جمع «خدن»به معنای دوست پنهانی پسر یا دختر است مذکر مونث آن یکی است. 
3. در اینگونه دوستی ها، محبت راستین وجود ندارد چراکه قرآن، از کسی که دوستی اش برپایه صداقت استوار است، به <<صدیق>>تعبیر می کند. 
4. علت جمع آمدن کلمه <<اخدان>>درآیه این است که وقتی کسی برای فحشا واز روی شهوت دوست برمی گزیند، یکی یا دوتا قانع نخواهد بود؛ چراکه نفس انسانی وقتی به دنبال شهوات و خواسته های خود برود حد توقف ندارد. 
5. شاید از ظاهر آیه برداشت شود که عفت پاکدامنی، شرط شرعی صحت ازدواج است اما از قرینه آیه ای دیگر از قرآن، فهمیده می شود که عفت و پاکدامنی، شرط اخلاقی ازدواج است ونه شرط فقهی آن. توضیع آنکه دوسوره نور  کریمه سوم. می خوانیم :<<مرد زناکار یا زن زناکار یا مشترک ازدواج نمی کند؛ وزن زناکار را، جز مرد زناکار یامشترک، به ازدواج خود در نمی آورد و این کار بر مؤمنان حرام است! 
حال این سوال مطرح است که آیا آیه مورد بعث <<بیانگر حکم فقهی است یا حکم اخلاقی؟ اگرحکم فقهی را بگوید، با استنثا سازگاری ندارد که می فرماید مرد زنا کار جز بازن آلوده یامشرک حق ازدواج ندارد.
حال آنکه شرعاً چنین نیست،زیرا ازدواج مرد آلوده بازن پاکدامن شرعاً حلال وجایز است.وازدواج مرد مسلمان ،هرچند آلوده باشد بازن مشترک حرام است .که اطلاق این آیه هرمسلمانی اعم از آلوده وپاکدامن رادربر می گیرد ،پس آیه مورد بعث به قرینه آیه در سوره «ثور»حکم اخلاقی واجتماعی رایج رابیان می کند که افراد آلوده با آلوده ها ارتباط دارند.
6.پاکدامنی برای ههمگان مطلوب و باارزش است ولی برای کنیزان تأکید شده است ،آنان در معرض فساد وبزهکاری بودند،زیرا تحمیل وسودجوی مادّی برخی از مالکان یااشتغال آنان به امور خدمتگزاری رابرای آنان بیشترفراهم میکرد.

عادت های بد دیوار نویسی در شهرستان کنارک

 

دیوارنگاری یا گرافیتی به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها و یا هر مکان عمومی‌ای  که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده ‌کاری و خط‌ کشی کردن استفاده کرد، گفته می‌شود. دیوارنگاشته‌ها، هرگونه علامت‌ گذاری‌ به حساب می‌آیند که می‌توانند در شکل‌های نوشتن ساده حرف‌ها تا نقاشی‌های استادانه ظاهر شوند. دیوار نوشته‌ها از دوران باستان به عنوان مثال یونان باستان، امپراطوری‌های روم، چین و ایران وجود داشته‌اند.

دیوارنویسی را به طور کلی میتوان به دو دسته ی خوب و بد تقسیم بندی کرد، یکی از این شهرها که دیوار نویسی در آن وجود دارد بندر کنارک است، بله متاسفانه بندر کنارک یکی از شهرهایست که در آن دیوار نویسی بد وجود دارد همانطور که در ابتدای بحث اشاره نمودم دیوار نویسی به مکان مشخصی نیاز دارد ولی در شهرستان کنارک بر روی هر دیواری میتوان این نوع دیوار نویسی بد را مشاهده کرد.

 

 

 چندین سال است که در شهرستان کنارک دیوار نویسی وجود دارد یعنی حدودا 10 سالیست که این دیوار نویسی ها توسط گروه های از نوجوانان که دانسته یا ندانسته اسامی خود و دوستانشان را بر روی دیوار نوشته و و نام گروهی را انتخاب می کنند؛ این نوع دیوار نویسی متاسفانه چهره ی بدی از شهرستان نشان میدهد آن هم زمانی که هر ساله تعداد ورود مسافران به شهرستان بیشتر و بیشتر می شود البته به غیر از این گروه ها و اسامیشان حرف های رکیک و زننده ای نیز میتوان بر روی دیوار ها مشاهده کرد که این حرف ها میتواند فرهنگ مردم دریا دل کنارک را بد جلوه دهد

 

  

همانطور که گفتم این دیوارنویسی ها از خیلی وقت پیش وجود داشته است پس میتوان گفت این های که این روز ها دیوارهای شهرستان را با اسامیشان و حرفای رکیک پر میکنند فرزندان همان کسانی هستن که 10 سال پیش همین کار ها را می نموده اند پس همانطور که میدانیم فرزند پیرو راه پدرش است پس بهتر نیست که ما به فرزندانمان بیاموزیم که شهر ما خانه ی ماست چگونه کسی که انتظار ندارد بر روی دیوار خانه ش حرف های رکیک نوشته شود چطور میتواند این را برای دیگران بخواهد.

 

 

مطمئنا این نوجوان ها در نوشتن و کشیدن نقاشی بر روی دیوار استعداد دارند پس بهتر نیست که مسئولین این را یک امتیاز برای شهرستان در نظر بگیرند و ابزار نوشتن و کشیدن نقاشی را در اختیار آن ها قرار دهند تا شاید همین کار یک فرهنگ سازی مناسب برای جلوگیری از دیوار نویسی بد شود و از هزینه های زیاد شهرداری برای رنگ کردن این دیوارهای که پر از حرف و اسم هست بکاهد.

 

 

پس من به عنوان یک شهروند کنارکی نه تنها از مسولین بلکه بیشتر از خود این مردم هم درخواست دارم که با فرهنگ سازی خوب دیوار نویسی در بین فرزندان خود این نوع دیوار نویسی را رواج داده و از نوشتن حرف های رکیک و دیوار نویسی بد جلو گیری کنند تا بتوانیم ما به عنوان یکی از شهرهای کشور که دارای دیوار نویسی های زیبا و بی نظیر خواهد شد مطرح شویم.

پویش مردمی #ما هم اجازه نمیدهیم

پویش مردمی #ما هم اجازه نمیدهیم
به گزارش سایت حرف تو؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، مبارزه با نقشه های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی سبیل الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش امریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی وقفه با آن پرداخت.

در پی این سخنان روشنگرانه سایت حرف تو در نظر دارد؛ پویش مردمی با عنوان # ما هم اجازه نمی دهیم در فضای مجازی برگزار نماید تا نشان دهیم ما افسران سایبری جنگ نرم گوش به فرمان آقا و مولایمان هستیم و هیچگاه نخواهیم گذاشت آمریکا و همپیمانانش بخواهند نقشه های شوم خود را در منطقه اجرا نمایند و با حضور خود جای پای خود را محکم کنند.

لذا از همه فعالان فضای مجازی و افسران جوان جنگ نرم اعم از وبلاگ نویسان و فعالان در شبکه های اجتماعی درخواست می نماییم عکس نوشته های خود را هرچه سریعتر منتشر نمایند و لینک آن را به قسمت نظرات همین صفحه ارسال نمایند.

دوستان عزیز؛ لطفا توجه داشته باشید برای انتشار بیشتر حتما اول مطالب خود نشان هشتک #ما_هم_اجازه_نمی دهیم قرار دهید.

ضمناً به اطلاع می رساند؛ به 5 اثر از بهترین عکس نوشته ها کارت شارژ یکصد هزار ریالی اهدا خواهد شد.

کودتای 28 مرداد از خاطره ملت ایران محو نمی‌شود

   کودتای 28 مرداد از خاطره ملت ایران محو نمی‌شود
 روز 28 مرداد یادآور کودتای ننگین و سیاهی است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد. پس از پیروزی قیام سی تیر به رهبری آیت‌الله کاشانی که باعث روی کار آمدن مجدد دکتر محمد مصدق شد، مصدق در صدد افزایش اختیارات خود و محدود کردن اختیارات مجلس شورای ملی برآمد و بنای اختلاف با آیت‌الله کاشانی را گذاشت . بدین ترتیب او بدون توجه به نقش و رهبری آیت‌الله کاشانی در قیام سی تیر که منجر به روی کار آمدن مجدد او شد، به پیاده نمودن شعار «جدایی دین از سیاست» پرداخت و برخی روحانیون و نزدیکان آیت‌الله کاشانی را دستگیر کرد. عوامل داخلی و خارجی نیز آنچنان شخصیت این مرد روحانی بزرگ و شریف را لکه ‌دار کردند که شاید بتوان آن را در تاریخ ایران بی ‌سابقه دانست.
طرح کودتای نظامی 28 مرداد را باید در اصل، یک طرح انگلیسی دانست. انگلیس که پس از کوتاه شدن دست خود از صنعت نفت ایران، منابع بسیاری را در منطقه و خصوصا ایران از دست داده بود، با قطع امید از رسیدن به توافق، وارد مطالعه طرح یک کودتای نظامی شد.
اگرچه اجرای نقشه کودتا در 25 مرداد شکست خورد و شاه از ایران فرار کرد اما سستی مصدق و دلایل مختلف دیگر باعث شد که در 28 مرداد 1332 کودتا عملی شود و سرلشکر فضل‌الله زاهدی مجری طرح کودتا به جای مصدق نخست وزیر شد و بدین ترتیب با قبضه شدن قدرت در دست استبداد داخلی و استعمار خارجی یکی از ننگین‌ترین دوره‌های استبداد در تاریخ معاصر ایران رقم خود و باعث حاکمیت 25 سال دیکتاتوری محمدرضا شاه با حمایت مستکبرین و خصوصا آمریکا گردید. این واقعه تاریخی در‌س‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ملت ایران به همراه داشت و به عنوان یکی از تلخ‌ترین روزها در تاریخ ایران ثبت شده است.
در همین راستا امام جمعه موقت زاهدان با توجه به سالروز کودتای 28 مرداد سال1332 اظهار داشت: دکتر مصدق و آیت الله کاشانی تا زمانی که در کنار یکدیگر بودند مشکلی نداشتند اما با بالاگرفتن اختلافات، کودتای 28 مرداد رخ داد.
حجت الاسلام راهداری افزود: اشتباه اصلی دکتر مصدق این بود که برای بار دوم روی کار آمد و نه تنها عاملان کشتارها را مجازات نکرد بلکه به پسرخاله خود که یکی از این عوامل بود پست و مقام داد.
وی در ادامه گفت: آیت الله کاشانی برای انذار او در 27 مرداد نامه‌ای نوشت اما مصدق اظهار می‌کرد که مردم با او هستند حتی وی در روزهای قبل از آن نیز روحانیان را از دخالت در سیاست برحذر می‌داشت.
امام جمعه موقت زاهدان از جمله عواقب کودتای 28 مرداد را حمله نظامی به طبس عنوان کرد و افزود: این کودتا آثار بدی بر کشور گذاشت که از جمله آنها میتوان به حمایت از استبداد شاه، تحقیر ملت با تصویب لایحه کاپیتولاسیون، کودتای نوژه، حصر اقتصادی و اعمال تحریم‌ها، تحریک صدام به جنگ علیه ملت ایران، انهدام هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی، حمایت از فتنه‌گران، حمایت از تکفیری‌های افغانستان، سوریه و عراق برای مخدوش‌کردن چهره اسلام و حتی رقم‌خوردن فتنه‌های 78 و 88 اشاره کرد.
حجت الاسلام راهداری در پایان خاطر نشان کرد: اوباما یک بار در مصر و بار دیگر در سازمان ملل اذعان کرد که آنها همچنان به کودتای 28 مرداد 1332 امیدوار هستند اما او و هم‌پیمانانش باید بدانند که ما در سایه اطاعت محض از رهبری سیاسی و دینی خود، با اقتدار و عزت‌مندانه و تا زمانی که جان داریم ذوب در ولایت هستیم و تمام امیدهای آنان را به یأس و شکست تبدیل خواهیم کرد.

منبع : زاهدانه

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.